neděle 4. října 2009



  Zas neděle, vážně ten čas letí jak blázen!!!
  Vlkův článek http://sedyvlk.blogspot.com/ mě inspiroval k dnešnímu zápisu. Pracuji ve školní kuchyni a můžu na holej pupek odpřísáhnout, že čas UHO, UČO a podobných je pryč, alespoň u nás. Sice se občas vyskytne znojemská, na houbách ap., ale takový případ se stane vážně maximálně jednou za deset let. :-) Pro ukázku kopíruji jidelníček na tento týden:

Jídelní lístek na tento týden     ZŠ TGM Poděbrady


5.10. PONDĚLÍ : P o l é v k a krkonošská zelňačka
1. Přírodní vepř.řízek, bramborová kaše, kompot, šťáva
2. Kynuté knedlíky s povidly sypané skořicí, mléko
3. salát z čínského zelí


6.10. ÚTERÝ : P o l é v k a s těstovinami
1. Mexický guláš, rýže, jogurt, ovocný čaj
2. Kapustové karbanátky s oves.vločkami,brambory,jogurt,
3. ředkvičkový salát


7.10. STŘEDA : P o l é v k a čočková
1. Zálesácké kuře/papr.,rajčat.,žamp./,brambory,banán,džus
2. Plněný paprikový lusk, rýže, banán, džus
3. rajčatový salát s jogurtovou majonézou


8.10. ČTVRTEK : P o l é v k a kroupová
1. Vepřová kýta na paprice, knedlíky, jablko, čaj s citronem
2. Rybí filé zapečené se sýrem, brambory, jablko,čaj s citr.
3. mrkvový salát s jablky a křenem


9.10. PÁTEK : P o l é v k a kmínová s kapáním
1. Zapečené těstoviny se salámem, okurkový salát, šťáva
2. Pečená kachna, šoulet, okurkový salát, šťáva
3. květákový salát s rajčaty

 
   Po každém skončení výdeje mě bolí papula od upomínání: "Proč nemáš salát? Ty nejíš polívku? Berte si to ovoce!" Je legrace pozorovat v září prvňáčky, jak si prvních čtrnáct dní berou opravdu vše a pak, když zjistí, že nemusí nejdřív upustí od polívek, pak od salátů.....Loni mi kamarádka říkala, že největší zážitek jejího syna z nástupu do školy byl ten, že nemusí jíst polívky. :-)

   Dnes jsem shodou okolností potkala bývalého žáka. Povídal mi: "Paní kuchařko, kdybyste věděla, jak já vzpomínám na naši kuchyň!!! Nejvíc na rajskou! :-) Kdybyste viděla, jaký blafy nám vařej na učňáku!!!" A proto mě moje práce baví.
  Ovšem nepopírám, že i já mám své noční můry ze školní jídelny, patří k nim zmiňované plíčky na smetaně, rozvařené těstoviny polité čímsi a tlusté maso. Fuuuj.
  Stejně si myslím, že časy se mění, alespoň ve školních kuchyních. :-)

6 komentářů:

  1. To je tak, když se někdo snaží dělat věci jinak a stejně je v zajetí stereotypů. A všichni myslí, že je to jako dřív, ono mnohde je, ale kdyby se člověk na hlavu postavil, tak nikdo tu změnu nevnímá. Vždycky se víc prezentuje to negativní, u nás ano. Znám to, dělám ve školství. A naše školní jídelna je také super.

    OdpovědětVymazat
  2. hm, já bych si ty kapustovyý karbanátky fakt dala:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to já byla to dítě, které si každý den chodilo ve školní jídelně minimálně 1x přidávat :-DDD. Takže já vzpomínám na školní jídelnu vždy s láskou...

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, tak dneska jsem prvně zavítala na tenhle blog a hned takový krásný a chutný přivítání! Já bych si z toho dala všechno. A nejvíc bych brala jídelníček rozepsanej na celej měsíc i s receptama a pak bych si doma podle toho vařila, protože mi ani nevadí, že si musím vařit, jako to, že nevím,CO :-) Odvěkej problém :-)
    Já chodila do školní jídelny i jako těhule a nestěžovala jsem si, mně to chutnalo, hlavně svíčková, která byla kyselá a hnusná (jak se vyjadřovala teta,když náhodou neteře onemocněly a šla pro oběd a byla svíčková), ale mně to chutnalo, srbský rizoto na konec školního roku. Mňam... A ten Váš jídelníček je super, škoda, že jste krapet z ruky!

    OdpovědětVymazat
  5. U dcery ve škole nemohli pochopit,že když si nechce vzít polívku,že nemusí,že se nezlobím.Jejich odpověď byla "ale vždyť to přece platíte".Vždyť musí něco sníst.A nutili jí do jídla.JJ tento přístup mě vytáčí do vrtule :-).Kdyby rači pí.uč.skončila včas a dcera měla čas se najíst,to bych ocenila víc.Mám třeťačku a končí v půl jedný,jenže dojíždí busem do školy a spět,a bus jí jede před jedno,krutě nestíhá.

    Přeju vám víc takových pochvalných povídání od bývalích žáků vaši školy.

    OdpovědětVymazat
  6. Miško, děti nenutím, sama to nemám ráda, ovšem často se stane, že po dotazu, proč si nevzal-a ovoce( salát, kompot) se dotyčný vrátí, že zapoměl(nevšiml, prokecal). Na to, že menší děti nechodí dřív se vztekáme stále. U nás mají dokonce učitelky z nižšího stupně povoleno končit dřív, jenže ne všechny to dodržují.

    OdpovědětVymazat